Saturday, January 12, 2013

انتظار الفرح


بينى وبين الكتابة حاجز نفسى رهيب ، على الرغم من تلك الطاقة بداخلى للكتابة الآن ، الا ان بداخلى جزء يقاوم ويستسلم للسير فى ترس العجلة .. عجلة الزواج .
عن إعدادات الزواج هذه المرة أكتب ، عن فرحة البنوتة بفستان الفرح ، وببروفة الكوافير ، والجزمة اللى حلمت أنها بشكل معين ، وبالشقة والدهانات والاطباق وبالكيراتين اللى يمكن يحقق حلمها فى أن شعرها يبقى ناعم من غير ما تروح للكوافير .
يمكن عايزة أكتب عن الراجل اللى بحبه ، يمكن عايزة أكتب عن عينيه .. يمكن عايزة أكتب عن حاجات ما ينفعش تتحط على البلوج .
بقاوم رغبتى فى انشاء حياة جديدة فيها خصوصية ومشاعر تخصنى أنا وهو وبس .
عشرات الناس فى الفترة الاخيرة كل ما يشوفونى يقولولى نفس النصيحة ، خلى عندك خصوصية .
حياتك تخصك وحدك .
الفترة ده فترة المنتصف .. أجلس فى الصالة أنتظر قدوم العمال لتحميل العفش ، أودع هذه الشقة التى أحبها حد الحياة .. ما زال بامكانى البقاء عدة أيام آخريات .. لكنها لن تعود كما كانت فى المرة الأولى . رحم يستقبل وجعى برحمة شديدة .
الآن كبر الجنين فى هذا الرحم ، ونضج وما عاد الرحم قادرا على استقباله .. سيعود للحياة مرة آخرى .
حياة جديدة مختلفة عن أى حياة عشتها من قبل ، الغريب أننى أستقبل وأودع الشقة بنفس نوبات القلق فى الليل ، لكننى فى المرة الأولى كنت أستقبلها بمهدئات لعينة ، لكننى هذه المرة أستقبل النوم بأحلام العرس والليلة المنتظرة .
أتخيلنى فى فستانى الأبيض وأنا أدخل الى القاعة على تلك الأغنيه التى حلمت بها دوما .
أفرش بيتنا بمزيج من كلينا ، نتمازج فى الشقة بروحينا فننتج ديكورات متناغمة تحمل روحين أصيلين.
روضة أخبرك الله من قبل أن هذه الشقة هديته لك لكى تنضجى فيها على مهل ، الآن وأنتى فى أوج التجربة والنضج فستسيرين منها الى الحياة .. لذا سيرى هادئة مطمئنة الى هناك ، فالفرح ينتظرك .



25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

فالفرح ينتظرك :)

12:55 AM  
Blogger Mahmood البطراوى said...

:) الف الف مبروك
يارب يكون الفرح منتظرك يارب :)

4:46 PM  
Blogger حفيدة عرابى said...

الف مبروك يارضوى ..ربنا يتمم لكم بخير ويسعدكم ...انتى تستاهلى كل خير ...يارب يفرح قلوبكم ببعض

5:09 PM  
Blogger candy said...

مبروك ^_^
ربنا يكمل <3

7:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

مصدقتش ان بقالى شهر واحد بس مستنية بوست جديد ليكي..حاسة انهم اكتر من كده بكتييييييييييييير...ابتسمت باعجاب وشئ من الشبع ..وفرحنالك وربنا يكملك على خير..ربنا يجمعكوا على خير ويديم عليكي السكينة وراحة البال.
"على ما مشكلة الباسوورد تتحل "إيمان" مدونة قلبي وأحرفه".

8:24 AM  
Blogger ديدي said...

ربنا يتمم فرحتك ويهَدي سِرك مع من تحبين زواج مبارك إن شاء الله يا رضوي وبإذن الله تملئين شقتك الجديده بالذريه الصالحة ):-

10:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

ألف مبرووووووووووووك انتي تستاهلي كل حاجة حلوة :)

12:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما فى خير
رزقكما الله التوفيق والسعادة والذرية الصالحة ...آمين

9:37 AM  
Blogger Simsima said...

مبروك يا حلوة :-) :-)

11:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

ربنا يسعدك دايما وقد عوض عليك بالحب والعقل والعطاء والفرح
وانت تستهلي كل خير يا اجمل روضه

12:57 AM  
Blogger luxusumzug said...

Thanks for the blog
umzug wien
umzug wien
umzug
umzug-umzug
Wohnungsräumung

1:18 AM  
Blogger luxusumzug said...

موضوع ممتاز .. بالتوفيق
ماكينات الطباعة
خطوط انتاج ورق الكمبيوتر
ماكينات الطباعة gto
drent gazelle

3:35 AM  
Blogger luxusumzug said...

موضوع ممتاز .. بالتوفيق
ماكينات الطباعة
خطوط انتاج ورق الكمبيوتر
ماكينات الطباعة gto
drent gazelle

3:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

موفقة

1:15 AM  
Blogger هبة الله محمد said...

الف الف مبروك اطمني الجواز بيطلع الابداعات القديمة والجديدة متقلقيش

3:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

الف مبروك يا رضوي
منذ فترة كبيرة لم ادخل مدونتك
و اتفاجإت بالخبر الجميل ده
ربنا يفرحك كمان و كمان و يسعدك
و علي رأي المثل "" صبرتي و نولتي """
انتي انسانة طيبة و تستاهلي كل خير

رضوي أحمد

12:43 AM  
Anonymous shimo said...

وحشتينا يارضوى
طبعا انا فرحنالك جدا وبستنى البوست بتاعك كل يوم
بحس انى فى حاجة بتربطنا سوا
الف مبروك مرة تانية بس ياريت مش تتاخرى علينا

10:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

buy cialis no prescription cialis que es - cialis golf tips

12:49 AM  
Anonymous Wohnungsräumung wien said...

تسلم ايديك على الموضوع الممتاز
Wohnungsräumung
Wohnungsräumung
Wohnungsräumung wien
Wohnungsräumung wien
Wohnungsräumung wein

3:02 AM  
Anonymous ريوبى said...

موضوع ممتاز
ryobi

4:38 AM  
Anonymous Umzug said...

بسم الله الرحمن الرحيم .. لا اله الا الله
Umzug - Umzug wien

6:05 AM  
Anonymous wohnungsraeumung said...

luxusumzug Fur Wohnungsräumung und favoritenumzug fur Wohnungsräumung und ath-trans fur Wohnungsräumung

7:19 AM  
Anonymous Wohnungsräumung said...

شكرا على الموضوع المتميز
Dank Thema Wohnungsräumung

5:04 AM  
Anonymous منتدى ماكينات said...

منتدى ماكينات

12:38 AM  
Blogger arab girlscool said...

جميل جدا
تقبلوا مروري !!!
شات صوتي شات صوتي
عرب كول
شات صوتي مغربي
دردشه صوتيه
انحراف كام
منتديات منتديات عرب كول
غلا الروح
شات غلا الروح
شات صوتي
شات مغربي

12:44 AM  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker